חשיבות הסנכרון בין מיתוג אישי למיתוג עסקי עבור שכירים
נהוג לחשוב שמיתוג אישי נועד בעיקר לעצמאיים, ויש בזה מן הנכון.
במיוחד עבור אלה שעובדים לבד באופן פרטי ונותנים שירותים ללקוחות פנים מול פנים. השכירים נמצאים בבעיה בקטע הזה כי תראו לי איזה מעסיק יראה בעין יפה עובד שלו שעסוק בלמתג את עצמו אישית. הוא בוודאי ייטה לחשוב כי אותו עובד לא רק ממתג את עצמו על שעות העבודה, אלא גם חסר מוטיבציה ומחוייבות כלפי המקום בו הוא נמצא. ולפחות בעיני הבוס – זה יהיה מיתוג אישי גרוע.
אז איך בכל זאת שכיר יכול לעשות מיתוג אישי אפקטיבי?
הוא חייב יהיה ליצור סינרגיה ולאזן בין המיתוג האישי לעסקי. זה מתחיל בדברים הקטנים כמו הצמדת לוגו החברה לחתימה האישית ועד ייצוג החברה בועידות ואירועים.
הרעיון הוא שהשכיר ימתג את עצמו דרך המיתוג שהוא עושה לחברה. זה נשמע מסובך, אבל זה מאוד פשוט. אנו מציגים את עצמנו בצורה רשמית בשם מלא המורכב בדרך כלל משתי אותיות, אז לצורך מיתוג עסקי – גם תוסיפו את שם המותג (שם החברה, או המוצר).
בשיטה הזאת חשוב מאוד שלא לאבד את הייחודיות שלכם ולא להיראות חנפנים ומלקקים לבוס. זה ממש לא יהיה נכון לעשות.
הפגינו את מומחיותכם, השוויצו בידע שלכם, הפיצו את שמכם, אבל שלבו זאת תמיד עם יזמות פנימית. בדרך זו אתם תקודמו בתוך החברה או שמישהו אחר ייקח אתכם – אבל מה שבטוח זה שתצליחו להשתדרג בקריירה ולעשות יותר כסף.
Jeremiah Owyang דסקס על הנושא ביתר הרחבה
How Companies Respond to the Risks of Personal Brands
קטגוריות:
תגיות: