הרעיון שעומד מאחורי Smo – שיווק ברשתות חברתיות
אם שאלתם את עצמכם לאיזו הגדרה שיווקית נכנסים המונחים של Personal Branding (מיתוג אישי) ו- Online Reputation Management (ניהול תדמית/מוניטין ברשת), אזי מדובר ב- SMO שהם ראשי התיבות של Social Media Optimization/Marketing. בתרגום עקיף מדובר בשיווק דרך רשתות חברתיות.
תחום ה- SMO, שמזוהה בארץ עם חברת TAGADAM של צביקה אבנרי ואורלי יצחקי, הוא בעיני ה"אח הטוב" של תחומי השיווק האינטרנטיים האחרים כמו SEO (קידום אתרים), PPC (פרסום מודעות טקסט פר הקלקה) או ה- AFFILIATES (תוכניות שותפים).
בניגוד לאחרים, ה- SMO לא מנסה אינו מכוון באופן ישיר לעשיית כסף, אלא ליצירת חברים. כמובן שהמטרה הסופית היא שאותם חברים (או החברים שלהם) יהפכו ללקוחות/קונים, אך עושים זאת בדרך עקיפה. תחום זה דורש כמובן הרבה יותר יצירתיות, מאשר סתם לפזר לינקים ולזבל את האינטרנט עם סתם ספאם.
תבינו את העיקרון הרבה אם תצפו בקטע הוידאו הנפלא של המומחה האמריקאי לתחום Perry Belcher שמסביר עם הרבה חן כי הפלטפורמות של הרשתות החברתיות ואתרי השיתוף הם ה"מסיבות" והבלוג הוא ה"בית שלך".
Perry Belcher
ספאם.

קטגוריות:
תגיות:
אבל Personal Branding זה לא מיתוג אישי באופן כללי? אולי התכוונת ש- Personal ebrand נכלל ב- SMO לא?