טום פיטרס על "מיתוג אישי" – Personal Branding
"בלי קשר לגיל, למעמד או למקצוע שלך – כולנו צריכים להבין את החשיבות של המיתוג האישי.
כל אחד מאיתנו הוא מנהל של עסק הנקרא: "אני"
כדי להצליח בשוק העסקי התחרותי, הכי חשוב מבחינתך הוא הוא להיות המשווק הראשי של "המותג שנקרא אתה".
שנת 1997 הייתה השנה בה הוטבע המונח החדשני של עולם השיווק המודרני: Personal Branding (בעברית: מיתוג אישי).
עד אז, תיאוריה הלוקחת מושגים מעולם השיווק ומלבישה אותם על אנשים, נראתה מעט מופרכת – גם באמריקה התחרותית והקפיטליסטית. אבל אז, במאמר מפתיע, שהתפרסם במגזין העסקי Fast Company כתב גורו השיווק טום פיטרס את המשפט הבא: The Brand Called You, סלוגן אותו אפשר לפרש באנגלית בשני מובנים:
"המותג שנקרא אתה"
"המותג קרא לך"
בכל מקרה, המסר דומה: עלינו להתייחס לעצמנו בדיוק כמו העסק, או המוצר שאני מייצגים. במילים אחרות, אנחנו המנהלים של עצמנו.
את המאמר המקורי אפשר לקרוא פה: The Brand Called You
למה המיתוג האישי רלוונטי דווקא לימינו?
התיאוריה שהוצגה במאמר נראתה באותה תקופה חדשנית, אך לא כל כך מחוברת למציאות.
תגידו, מישהו זוכר את 1997?
- לאינטרנט התחברנו ב- DIALUP
- לא היו SMSים
- ו- Google עוד לא נולדה
תסכימו איתי שהאפשרויות של האדם הפרטי למתג את עצמו אישית ב- 1997 היו די מוגבלות מבחינה טכנולוגית.
האינטרנט, המקום המרכזי בו מתבצע המיתוג האישי, לא היה כמו היום: משך זמן העברת המסר היה ארוך יותר, התפוצה הייתה מצומצמת והיה קשה הרבה יותר למצוא אותך ברשת.
היום, בעידן האינטרנט החדש של ה- WEB2.0 , לא מפתיע שלגלות ה- Personal Branding הפך להרבה יותר מטרנד.
עבור מספר אנשים הוא ממש דרך חיים.
בוידאו שלפניכם מרצה פיטרס על מנהיגות ועל הטענה כי המיתוג האישי נבנה על פי הכישרון הייחודי שלך –
The Brand is the Talent
קטגוריות:
תגיות: