גם אתם חיפשתם את מוריס טלנסקי בגוגל?
צו איסור הפרסום שהוטל על שמו של החשוד במתן שוחד לראש הממשלה אהוד אולמרט הפך את הפרשה החמורה לפארסה הגדולה של יום העצמאות ה- 60 למדינתנו. מבלי להיכנס לשיקולים של המשטרה ובית המשפט, האפקטיביות של צו איסור פרסום על נושא כל כך מדובר בעידן הנוכחי של האינטרנט מועדת לכישלון, במיוחד נוכח העובדה שפרטי הפרשה ושמו של מקבל השוחד (לכאורה) פורסמו לפני החג בכלי התקשורת הזרים.
הפארסה הסתיימה אמש כשהותר לכלי התקשורת בישראל לפרסם את שמו ותמונתו של מוריס טלנסקי (אה, זה הוא? באמת? לא ידענו…).
כשפורסמה הידיעה ושמו של מוריס טלנסקי בניו יורק פוסט ב- 6 במאי, יומיים לפני שהותר פרסום שמו בכלי התקשורת בישראל, חשבתי שיהיה מעניין לבדוק כמה פעמים גולשים ישראלים חיפשו את השם שלו בגוגל, ובמקביל לעורר באזז ולהחדיר את נחיצותו של המיתוג האישי באינטרנט על ידי תנועת גולשים מאסיבית לבלוג הזה.
מוריס טלנסקי כקמפיין פרסומי
לשם כך יצרתי בקמפיין ה- ADWORDS שלי מודעה חדשה בשם "מוריס טלנסקי" – כפי שניתן לראות בתמונה למעלה.
לפני שפרסמתי את המודעה, השאילתא "מוריס טלנסקי" בגוגל החזירה רק שני עמודי תוצאות חיפוש.
רוב האזכורים היו של גולשים זריזים שהעלו את שמו בדיוני פורומים, כשאתר החדשות היחיד שהזכיר את מוריס טלנסקי היה המחתרתי של רוטר. היה אפילו עורך ויקיפדיה זריז שכתב את הערך על שמו של מוריס טלנסקי (מבלי להזכיר את מעורבותו בפרשה), אולם הערך נמחק במהרה על ידי ויקיפדים בכירים, כפי שפורסם במערכת הפורומים של .G
מכיוון ש"מוריס טלנסקי" נחשב (לפחות אז) על ידי מערכת ה- ADWORDS למונח לא תחרותי בעל נפח חיפוש קטן, המודעה התפרסמה בעלות המינימלית האפשרית של 0.2 שקלים להקלקה.
אז כמה פעמים חיפשו את מוריס טלנסקי בגוגל?
ביומיים וחצי מאז פרסום הפרשה בניו יורק פוסט ועד לחשיפת שמו של מוריס טלנסקי, מספר האזכורים של שמו בתוצאות החיפוש עלה לכ- 1500, כשאת מקומם של האזכורים בפורומים ובאתרים המחתרתיים תופסים באופן טבעי פורטלי חדשות גדולים כמו NRG, YNET וואלה וכו'.
לאחר שהוסר צו איסור הפרסום הורדתי מיד את המודעה.
אתם בטח סקרנים לדעת כמה פעמים חיפשו בעברית את השם "מוריס טלנסקי" בגוגל לפני הסרת צו איסור הפרסום.
התשובה היא: 6560.
הרבה או מעט? אתם תחליטו. זכרו ששם המותג המשני שלו הוא "משה טלנסקי", כך שיש להניח כי חלק מהגולשים חיפשו אותו תחת שאילתא זו.
את צילום המסך המלא של דו"ח הקמפיין תוכלו לראות בפליקר שלי אם תלחצו כאן: מוריס טלנסקי בגוגל
עוד על הנושא תוכלו לקרוא בבלוג של Compucall – שיווק באינטרנט.
קטגוריות:
תגיות:
רעיון נחמד לתפוס מילת באזז לפני שהיא מתרחשת 🙂
האם המודעה הניבה כניסות ?
היי טל
אתה יכול להיכנס לפליקר שלי ולראות כמה כניסות המודעה הניבה
http://www.flickr.com/photos/maorkaplanski/2478569040/
האם 6560 החיפושים בוצעו לאחר שפורסמה הכתבה ב NYT? או אפילו לפני?