מיתוג אנשים באינטרנט – מיתוג אישי מול מיתוג עסקי
בהרבה תחומים בחיינו, הגבולות בין האישי לעסקי הולכים ומטשטשים. שימו לב: אינטרקציה בין אנשים במישור העסקי, עוברת באופן טבעי גם דרך המישור האישי. על מנת להבין את העניין, חישבו על משמעות המיתוג האישי בפגישת עסקים. זה מתחיל עוד לפני הפגישה – המידע שאנו מקבלים מעובד במוח (במודע או שלא במודע) באופן כזה המאפשר לנו להרכיב תבנית מיתוגית (שלילית או חיובית) על האדם אותו אנו אמורים לפגוש.
מאת: מאור קפלנסקי
לכאורה, ניתן היה לצפות כי אם אנחנו נמצאים הפגישת עסקים, ננסה למתג את הבן אדם איתו אנחנו יושבים בצורה עסקית-מקצועית, כלומר: נבחן את ההצלחות שלו, את הכסף שהוא עשה, המקומות בהם עבד, העסקאות שהוא סגר, התארים שרכש, כנסים מקצועיים בהם השתתף ועוד. אלא שבפגישה, גם אם היא בענייני ביזנס, קשה להתעלם מהמימד האישי. האישיות שמקרינה מזה שנמצא מולנו, תהווה משקל מכריע אם בסוף נתקע איתו כף והעסקה תצא לפועל. לא מדובר רק במיתוג חיצוני, אלא גם במיתוג אישי פנימי – כלומר, האישיות.
היתרון במיתוג האינטרנטי האישי הוא שכל התהליך אצל הממותג יכול להתבצע הרבה לפני מועד הפגישה. ויותר מזאת, הוא יכול להיות בטוח שהמיתוג, יגיע באופן מיידי ובצורה האופטימלית לאדם אליו מופנה המיתוג.
אסביר: נניח שאתה קבלן מצליח המקיים מספר פגישות במשך שבוע. המשרד שלך נחשב וידוע ובעל מוניטין רב. הפרוייקטים שלך גדלים בהתמדה והעסקאות שאתה סוגר הן בנות שש ספרות של דולרים לפחות. המיתוג של העסק שבבעלותך לא צריך חיזוק. בעקבות זאת, גם המיתוג שלך כקבלן מצליח וכאיש עסקים מוערך ואמין הם חזקים דיים.
אבל בכל זאת, יש דבר אחד חסר, וגם אם הוא לא חסר – ייתכן שהוא זקוק לשיפוץ, וזה המיתוג האישי שלך. לא רק הבגדים שהנך לובש והנעליים שאתה נועל. אלא אתה כמותג – שמך, יחודיותך ואופייך: כלומר, האישיות שלך.
בחינת האישיות בין אדם לחברו נעשית בעיקר כמובן במפגש של פנים מול פנים. אלא שבימניו אפשר "להקדים תרופה למכה". על ידי מיתוג אינטרנטי נכון, אתה יכול להשפיע בצורה משמעותית על האופן בו תוקרן אישיותך – כל זאת עוד לפני הפגישה. יתרון נוסף הוא שהמיתוג האינטרנטי מאפשר לך לשלב בצורה מושכלת בין האישי לעסקי. הכי חשוב זה לדעת לעשות את ההפרדה, אך יחד עם זאת לגרום לזהות של אישיותך עם העסק. זכור: מטרת המיתוג מכוונת להצלחה בעסקים, אך זה לא מבטל את חשיבות המיתוג האישיותי.
פוליטיקאים מנצלים לא אחת את ההזדמנות להראות פנים באישיותם, על מנת שקהל בוחריהם יזדהה איתם. את האופן הגלוי (ואולי גם המלאכותי) בעזרתו המיתוג נעשה, ניתן להמחיש במחזה השכיח של מועמדים מרימים ילד קטן בזרועותיהם, או מנשקים אישה קשישה. פעולות כאלו יכולות לעורר תגובות ציניות לפעמים, אבל זה לא משנה את העובדה כי המיתוג (במודע או שלא במודע) כבר נעשה.
המיתוג האישי באינטרנט מבוצע בעיקר בתוך הרשתות החברתיות. זה המקום בו תוכל להציג תמונות שלך עם ילדיך, לציין את תחביביך ולפרסם הגיגים אישיים. זה גם המקום בו תוכל להביע את דעתך, אך לפני שאתה עושה זאת, זכור כי כל מה שאתה כותב, יישאר על הרשת לעולמי עד. אם הדעה היא מעוררת מחלוקת (כמו בנושאים חבתיים, פוליטיים), קח בחשבון שיהיו כאלה שלא יאהבו אותה, וכך תמותג בעיניהם בצורה שלילית. אל תהסס להביע את דעתך, כי לפעמים הבעת דעה מוצקה בנושא מסוים, יכולה להעניק לך נקודות זכות בעיני אלה שמצדדים בה. נצל את הבמה האישית גם כדי להחדיר מסרים עסקיים. אל תזניח את העסק שאתה מייצג ואת האפשרות להפגין את הידע המקצועי שלך. גם את זה כדאי שתעשה בנימה אישית – בדיוק כמו שאתה עושה בפגישת העסקים.
קטגוריות:
תגיות:
מאור נסיון